Oplevelsesbaseret forretningsudvikling (P.S. Husk CKO-pulje)

Oplevelsesbaseret forretningsudvikling. Det er VIRKELIGT VIGTIGT. Især at blive meget bedre til – lige meget om du er erhvervsvirksomhed og ikke lige synes, at du hører under turismebranchen, eller underholdningsindustri eller attraktion eller museum eller serviceindustri – hvor du er helt bevidst om, at du lever af at give og formidle andre en god oplevelse…

ALLE brancher har gavn af at tænke i oplevelsesbaseret forretningsudvikling

Ja, selv COWI hvor jeg arbejder. Eller en hvilken som helst anden virksomhed inden for bank, transport, marinen, rengøring, surferudstyr – WHATEVER!

CKO - Ny udgivelse med fokus på oplevelsesbaseret forretningsudvikling

Oplevelsesbaseret forretningsudvikling handler om at SKABE MERVÆRDI for sin kunde/gæst via oplevelser – og TJENE PENGE PÅ DET!

JAMEN, hvordan?

Jeg har tidligere skrevet om den gode oplevelse og forskellige modeller at designe oplevelser efter – og  nogle læsere har tilføjet andre tilgange (fedt og tak igen!).

Og nu har CKO også produceret en fin how-to-do-it-manual, som er værd at studere, synes jeg.

Bliv endnu klogere

For en tre år siden var jeg med sammen med nogle herlige kolleger med til at lave en super interessant – hvis jeg selv skal sige det – rapport om hvad oplevelsesbaseret forretningsudvikling er og kan bruges til. Vi formulerede også de indledende tanker til projektet Nye Veje til Vækst – der handlede om praktisk anvendelse af oplevelser i en virksomheds forretningsudvikling. Tjek projektet ud her hvor der også er link til den REG LAB analyse , vi udarbejdede plus en søster-rapport og casesamling, EBST udgav sideløbende.

Tjek pulje ud der støtter oplevelsesbaseret forretningsudvikling

Center for Kultur- og Oplevelsesøkonomi har en vækstpulje med deadline 9. september 2011. Op af stolen – hvad kunne være et sjovt projekt på tværs af erhverv og kompetencer fra kultur, turisme og kulturarvsformidling?

Johanne

P.S. Se evt. mit indlæg om kunsteriske kompetencer i erhvervslivet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *