Kommune – hvordan får du styr på din nye turismeindsats?

Der er en REFORM i gang! Og en vigtig en af slagsen. Strukturen bliver meget anderledes i arbejdet med at fremme turismen i Danmark. Der er især meget at forholde sig til i kommunerne, som skal være klar med nye tværgående destinationsselskaber senest 1.1. 2020. Her er 10 gode råd, der kan hjælpe i den komplicerede proces med at finde den …

Hvor svært kan det være?

At få en større bid af kagen og øge markedsandele i dansk turisme. VOLDSOM svært desværre. Her er FIRE steder, hvor skoen blandt andet trykker: 1) Ueffen turismeorganisation Det er tydeligt, at mindre turismeorganisationer har svært ved at følge med digitalt – at være dygtige og skarpe på nettet, hvor kampen om gæstens opmærksomhed, tid og penge er blevet USANDSYNLIG …

Lad os få fingeren ud!

FOR AT SIGE DET UDEN OMSVØB. Vi skal endnu mere ud over rampen! Innovation i turismen og SAMARBEJDER på tværs mellem … – museer og attraktioner – overnatningssteder og spisesteder – events og festivaler – eventvirksomheder og kulturformidlere – og fødevareproducenter af forskellig slags… skal blive ENDNU MERE ALMINDELIG! Hvis altså vi vil… 1) Have flere gæster 2) Gæster der …

Røde alarmer i dansk turisme!

SÅ har vi fået syn for sagen! Det Nationale Turismeforum har netop idag udgivet deres første årlige Statusrapport for dansk turisme. Ja, der er vækst i overnatningstal de sidste par år. Herligt. Ja, vi har mange dygtige virksomheder i dansk turisme. MEN vi har MASSER AT ARBEJDE PÅ for at komme til at tjene flere penge, sikre arbejdspladser og penge …

Vi skal have mere rettidig omhu i dansk turisme

Det må jeg blot endnu en gang konstatere efter at have været MENIG turist i den danske turisthøjsæson. Der har været fine oplevelser, og der har været mindre fine oplevelser. Her er blot fire små eksempler på sidstnævnte. Billetkøbet skal bare spille En mindre god oplevelse var i en mindre attraktion, hvor billetkøbet var påfaldende langsomt, da den frivillige medarbejder …

Design turistens adfærd – det er sindsygt vigtigt!

Det var altså bare FEDT at være turist i nogle af de danske kystbyer i år – og observere, at der sker ting, der FREMMER helhedsoplevelsen og turismen. Der er nok nogle af jer, der før har hørt mig advokere voldsomt for: At alle turistaktører i turistkystbyerne skal være VIRKELIG dygtige til SAMMEN at tænke i AT FÅ LEDT TURISTEN …

Vær med til at skabe en bevægelse

…det var dagens kernebudskab til dimittender på Serviceøkonom-uddannelsen på UCN, hvor jeg havde æren af at holde dimissionstale som uddannelsesudvalgsformand. Kære dimittender! Hjerteligt tillykke med jeres uddannelse! I er nu serviceøkonomer. – I forstår jer på, hvordan der kan tjenes penge på service og gode oplevelser. Og det er en kompetence, der er overordentlig god brug for i dansk erhvervsliv. …

Altid på jagt!

”Problemet” med mit arbejde er, at jeg altid er på arbejde…! Naturligvis skrevet med et smil på læben. For jeg elsker mit arbejde. Udviklingstanker er ild på mit bål. Idéer der SKABER indtjening hos mine kunder– både økonomisk, men også i hjertet hos dem, det drejer sig om. Jeg lever af at udtænke strategier og forretning: Når jeg er på …

1

Der er noget galt i Danmark…

…derfor er det FRISTENDE at komme til at skrive noget med Dybbøl Mølle og noget med at køre helt af helvede til. Men i dag vil jeg hellere tale om at tage FAT OM NÆLDENS ROD. Det er det, der skal til, hvis der skal FLYTTES på noget, der ikke fungerer helt optimalt. Både kommuner, turismefolk, attraktioner og kulturinstitutioner får …

Hvad laver en moderne kultur- og fritidsafdeling?

Ja, de sidder i hvert fald ikke på hænderne. De skal være meget opsøgende og proaktive. Hvis du tænker, at det har de da altid skulle være, så er der kun at sige, at “nu er det op i et FEMTE gear”, jeg snakker om. Nye tider Jeg håber, alle har sluppet de gamle tider, hvor kulturkonsulenten sad bag sit …