Lad os få fingeren ud!

FOR AT SIGE DET UDEN OMSVØB.
Vi skal endnu mere ud over rampen!
Innovation i turismen og SAMARBEJDER på tværs mellem …
– museer og attraktioner
– overnatningssteder og spisesteder
– events og festivaler
– eventvirksomheder og kulturformidlere
– og fødevareproducenter af forskellig slags…
skal blive ENDNU MERE ALMINDELIG!
Hvis altså vi vil…
1) Have flere gæster
2) Gæster der er begejstrede og anbefaler os
3) Skabe mere indtjening
4) Udvide sæsonen

Produktudvikling mellem en festival og et bryggeri – nye overnatningsmuligheder – det er innovation! www.smuk.dk
Produktudvikling mellem en festival og et bryggeri – nye overnatningsmuligheder – det er innovation! www.smuk.dk

Brug for mere nyt og opfindsomt
Måske læste du mit blogindlæg om statusanalysen, der viser, turisterhvervet er mindre god til produkt- og serviceinnovation end andre brancher.
Det er FORUROLIGENDE!
Vi SKAL blive bedre til at nytænke i danske turismevirksomheder! Se eksempler herunder.

Nye kunder til både Kunstmuseet og Yoga-forretningen! www.kunsten.dk
Nye kunder til både Kunstmuseet og Yoga-forretningen! www.kunsten.dk

HVAD KRÆVER DET?
Det handler om, at de forskellige virksomheder/attraktioner skal:
1) Finde en legekammerat, som de har SAMME MÅLGRUPPE med!
2) Være opfindsomme og FORSTÅ, hvad der SKABER VÆRDI for den målgruppe, som de GIDER komme og BRUGE PENGE PÅ!
3) Sørge for begge får en BUNDLINIE UD AF DET!
4) Forstå at markedsføre produktet på DE KANALER deres målgruppe er på!
Flere eksempler
Følg mig også på min facebookside, hvor du kan finde andre eksempler på innovation og strategiske samarbejder på tværs af brancher! Husk gerne at slå notifikationer til 🙂
Se Tip 1/4 fra den 31. marts om Muslingehøstfestivalen og Limfjordsmuseets strategiske partnerskab med Vildsund Blue.
Se Tip 2/4 fra 1. april om Kulturformidler Merete Vigen og Henne Kirkeby Kro og deres nye Johannes Larsen frokoster.
Se Tip 3/4 fra 2. april om Stauning Whisky og Klosterlund Museum der har en god undskyldning for at henvise gæster til hinanden.
Se Tip 4/4 fra 5. april om at gå sammen med sine konkurrenter i NM og til sammen få flere gæster.
Se barrierer for nytænkning mellem turistbranchen og andre brancher.
God weekend fra
Johanne :O