Den passionerede gæst

 Jagt i Skotland. Bach-maratonkoncert i Hune Kirke. Cake Show i Birmingham.VM i windsurfing i Klitmøller. Strandsejling på Rømø. Rutchebaneentusiaster fra USA. Lystfiskere. Slægtsforskere. Justin Bieber-fans. Haveelskere. Historieeventyrer…

Dybtfølt passion

Jeg er virkelig fascineret af den type kunder/gæster/turister/publikum, som har en passion, der afgører, hvor og hvornår de holder ferie. Min veninde fortalte med funklende øjne, at hun skal til en kæmpemæssige kagemesse i Birmingham i 3 dage. Og hun betaler gladeligt for at komme afsted og få en unik oplevelse og inspiration til hendes kageblog.

Du har sikkert også familie eller venner, som har en passion eller en hobby, der gør, at de bruger FERIE OG PENGE på at rejse efter OPLEVELSEN. De får lykkefølelse af deres hobby. Og det er alvorligt ment.

Spot de særlige målgrupper

Det kan lyde banalt, men det kan godt være lidt af en kunst….at få fundet frem til, at man har noget GANSKE SÆRLIGT, som en SPECIFIK målgruppe gerne vil betale penge for. Og herefter at få dem gjort opmærksom på “varen”, så de kommer og lægger nogle penge til foretagenet. Og penge, det bruger de passionerede GERNE på deres passion.

Måske det er unik natur, flora og fauna, der er varen. Måske er det en middelalderfestival. Måske er det en særlig kunstsamling. Måske noget helt fjerde eller femte….

Nå din målgruppe

Under alle omstændigheder skal der puttes ressourcer i at få markedsført “varen” til målgruppen – Er der en særlig forening, hvor målgruppen deler sin passion, og hvor man kan henvende sig og gøre opmærksom på sig selv med et lille “reklameinslag”? Måske man kan nå nogle entusiaster ved at lave en facebook-side? Måske har de selv en side, man kan “hooke” sig op på? Måske er midlet en eller anden form for viral markedsføring i virtuelle fora, som målgruppen samler sig om? Måske med en henvisning til en forholdsvis enkel video på youtube? Man må være lidt opfindsom for at blive set…

Johanne

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *