Årets bedste nyhed for dansk turisme

Intet mindre!

En kinesisk milliardær har vist interesse for at investere i en H.C. Andersen Park. Lad os VIRKELIGT håbe, at det bliver en realitet! Kryds hvad krydses kan!

H.C. Andersen 1869, fotograf Thora Hallager

Vi er nogle, der i årevis har drømt om at få realiseret det oplevelsesØKONOMISKE potentiale, der er i brandet H.C. Andersen.

Ja, jeg drømmer om Fairytale Land of H.C. Andersen (okay, der skal nok findes et mere øreklingende navn) i kaliber med LEGOLAND og DISNEYLAND EUROPE.

Jeg kan have mine tvivl om mindre kan gøre det, hvis pengestærke kinesiske turister m.fl. vil finde det interessant nok at rejse til Danmark efter.

En park med global appel!

Med total GENNEMFØRT oplevelsesdesign ned til MINDSTE DETALJE.

Med TOP-TOPKVALITET og SUBSTANS.

Med STOR UNDERHOLDNINGSVÆRDI og LÆRINGSVÆRDI med ærefrygt for digterens storslåede og imponerede fortællekunst, liv og levned – og indflydelse.

SE DET I ØJNENE

Vi har vitterlig ikke alverdens goodies at tiltrække turister med, når Danmark spottes i den store globale rejsekonkurrence – og da slet ikke FYN. Det vil være en gevinst for alle at få et af de meget få AUTENTISKE danske brands med global genkendelse til at funkle.

Om end vi danskere synes at kende Fyn for noget smukt natur, og Egeskov og…og  ja hvad mere….kan man drillende spørge, så er der ikke internationale fyrtårne, der kan det dér, som Eiffeltårnet, Den lille Havfrue, Venedig m.fl. kan. Vække genklang og ubetinget rejselængsel i folk langvejs fra.

EFFEKTER

Tænk på de OPLEVELSESPAKKER og synergieffekter mellem H.C. Andersen Park og forskellige lokale, regionale og nationale attraktioner og turoperatører, etc. der kunne udvikles på. Der ville være masser af spin-off effekter i form af beskæftigelse og på regionens erhverv.

Og JA, det ville koste INVESTERINGER – ikke kun fra den kinesiske millardær. Men i Odense Kommune m.fl. at få tilrettelagt og gennemført så omfattende et projekt og sikre at investeringerne ville tjene sig hjem for alle parter.

Nu er der blot tilbage at håbe, at der ikke bliver lavet fodfejl og milimeterdemokratiske finurligheder i processen, så det hele ikke bliver til det, som det kunne blive til – nemlig et nyt STÆRKT kort på hånden for danske turisme. Husk på hvor lidt vi egentlig har rykket på overnatningssiden siden først i halvfemserne.

Ja, det kan godt være, det har regnet hele dagen i Nordjylland, men jeg har ikke ænset det siden kl. 9. i morges, da jeg hørte nyheden i radioavisen – her er lutter smil og forhåbninger til det bedste for dansk turisme!

Johanne

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *