Altid på jagt!

”Problemet” med mit arbejde er, at jeg altid er på arbejde…!

Naturligvis skrevet med et smil på læben. For jeg elsker mit arbejde. Udviklingstanker er ild på mit bål. Idéer der SKABER indtjening hos mine kunder– både økonomisk, men også i hjertet hos dem, det drejer sig om. Jeg lever af at udtænke strategier og forretning:

Når jeg er på feriecenter med familien, samler jeg indtryk ind.

Når jeg flyver, bemærker jeg servicens elementer.

Det er ikke uden bagtanke, at posen hos delikatessen ser ud som den gør. Storytelling og de signaler, du sender ud til dine kunder på den konto, er med til at sikre større bevidsthed om dig i kundernes hoveder.

Det er ikke uden bagtanke, at posen hos delikatessen ser ud som den gør. Storytelling og de signaler, du sender ud til dine kunder på den konto, er med til at sikre større bevidsthed om dig i kundernes hoveder.

Når jeg betjenes i en café, noterer jeg mig, om personalet fik skabt mersalg hos mig.

Når jeg kører i det smukke, ganske og danske land, spekulerer jeg på, om de rette turister kommer her omkring. Og hvem der sørger for det.

Når jeg er på restaurant med min kære husbond, diskuterer vi koncept- og serviceoplevelsen. Om taxachaufføren smilte oprigtigt. Om det var enkelt at booke en kvalitetsoplevelse… om alle får solgt sig godt, og på den rigtige måde.

Når jeg handler, fanger en ny pose med storytelling mit blik. (Storytelling er nemlig et MUST at kunne som turistvirksomhed, attraktion og destination).

Når jeg læser i medierne, er på konferencer eller den daglige tur på Facebook, lige som så ufattelig mange andre, opsnapper jeg trends, forretningsmodeller og brugeroplevelser.

Når jeg rådgiver mine kunder, springer det i øjnene, hvordan lokale turistvirksomheder får (og ikke får) arbejdet sammen. Om kommunen er sin rolle bevidst i erhvervs- og turismeudvikling – Om der er nogen, der er dygtige til at facilitere samarbejder og tænke i ambitioner. Og gerne også i større enheder, så kræfterne puljes.

Der er nemlig meget at gennemtænke, hvis man vil have tilfredse kunder i ”butikken”. Både min –  og din.

Det er dejligt at brænde for sit arbejde, når det optager så meget af ens tid.

Kh.

Johanne

P.S. Jeg beklager bloggen har stået stille i lidt tid. Som du nok kan læse ud af ovenstående, er der nok at tage sig til. 🙂 Men nu vil jeg gerne til at skrive lidt igen til jer. 🙂

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *